Cestování po Sydney – druhé vydání

Takže protože jsme přeci jen už nějaký ten pátek v Sydney, tak jsme si stihli udělat ucelenější obrázek o zdejším cestování.

Jak jsme již dříve naznačili, tak to není žádná legrace. V dnešních novinách se objevil článek, který jakoby mi mluvil z duše, takže si dovolím použít několik pro méně zdatnější čtenáře přeložených citací.

Článek popisuje rozdíl mezi cestou busem a autem. Pokud dotyčný cestuje autem, jízda mu trvá 15 minut. A co jízda busem? Tak začneme…vyjde z baráku, na zastávku to má 50 metrů a čeká. A o hodinu a 7 minut později je v práci a zjišťuje, že kdyby šel pěšky, tak by tam byl rychleji. Tak to je nádhera, že??? Tak a teď následuje výčet nástrah, které na vás cestou čekají.

1. Jízdní řád je pouze výběr nahodilých časů, které s příjezdy autobusů nemají vůbec, ale vůbec žádnou souvislost.

2. Ačkoli se vám jízdní řád snaží naznačit, že bus přijíždí každé 4-5 minut, tak realita je taková, že dalších 25 minut žádný bus nepřijede a následně jich přijede naráz 4 – 5. Zdá se vám to jako známá domácí hromadná doprava, tak se držte a čtěte dál.

3. Rekord je 8 busů stejného čísla vjíždějících do zastávky ve stejný čas. A my u nás nadáváme, cha, tak oproti Sydney jsme tedy pořádný „mejdla“.

4. Ale každý spěchá a chce být na svém vysněním místě, co nejdříve, takže výsledek je taková, že 2-3 busy jsou následně přecpané k prasknutí a jsou následovány téměř prázdnými dalšími v průměru cca 3 busy.

5. Busy jsou designované pro 95% dospělých, jenže toto číslo je založeno na údaji z 19.století, což znamená, že jak se populace rozrůstá a dokonce i do výšky, tak v zadní čísti autobusu si člověk s výškou 180 cm není schopen stoupnout, aniž by se praštil do hlavy. Prckové jako já to mají lepší:-)

6. O tom, že by se člověk vyšší postavy dokázal složit na sedačky se snad ani zmiňovat nemusím, že?!

7. Trasa busu se zdá býti navržená ještě v době sovětského centrálního plánování. Cesta, kde ¾ cestujících směřují přímo do centra se klikatí takovou změtí uliček, že jede nejméně 5x delší úsek, než by bylo třeba. Je to standardní sběr pasažérů, který končí v zácpě v centru města.

8. A snad poslední pikantností je, že sice je zde možné si koupit lístek přímo v autobuse, ale pokud se budete snažit platit 2 dolarovou cestu 50 dolarovou bankovkou, tak se rovnou můžete rozloučit, že by vás řidič nabral do svého vozu. Oni totiž na rozměnění nemají a cizinci pro změnu menší prachy v prvních dnech také nemají.

CHA CHA